Zapraszam do Krakowa na intensywne kursy "You can do it" tych wszystkich, którzy chcą nabyć konkretnych umiejętności w posługiwaniu się językiem angielskim na poziomach od Beginner do CAE. Kursy są atrakcyjne i skuteczne tak dla dzieci jak i dorosłych. Muzyka, rytm, rozmaite gry i wiele innych materiałów i technik nauczania nie pozwoli ci się nudzić, a skuteczność, popartą wieloletnim doświadczeniem gwarantuję.

Noclegi na miejscu, standard agroturystyczny, spokojne, atrakcyjne miejsce 3 km od Wawelu, przy drodze rowerowej w dolinie Wisły (mamy 3 rowery i 4 pary rolek). Wyżywienie we własnym zakresie (możliwy catering). Ceny do negocjacji, zależne od ilości osób biorących udział w kursie i ilości godzin w ciągu dnia - proponowana minimalna ilość godzin to 3-4 zegarowe dla dzieci i 5-6 dla dorosłych. Zapraszam osoby indywidualne i dzieci z opiekunem. W kursie może wziąć udział większa ilość osób (do uzgodnienia). Czas trwania - od 3 do 10 dni. Kursy odbywają się przez cały rok, łącznie z wakacjami.

Na jesień ruszą kursy metodyczne wg D-Method dla nauczycieli języka angielskiego.

Szczegóły na stronie www.d-method.pl

Skąd taki pomysł ?

Od dwudziestu lat uczę angielskiego bardzo różnych ludzi. Pracuję z dziećmi, emerytami, studentami, biznesmenami, lekarzami, homeschoolersami z całej Polski (dzieci uczone w systemie Edukacji Domowej), dyslektykami czy np. spawaczami, którzy potrzebują szybkich i skutecznych kursów przed wyjazdem do pracy w Anglii. Przez jakiś czas pracowałam jako lektor na studiach podyplomowych dla nauczycieli języka angielskiego w klasach 1-3 i przedszkolach, a obecnie jestem nauczycielem warsztatowym w szkole Montessori u Sawickich w Koszarawie Bystrej (www.usawickich.pl) oraz współtworzę z mężem firmę edukacyjną Region.

Szerokie doświadczenie pozwoliło mi dostrzec to, co w nauce angielskiego jest
szczególnie trudne dla Polaków i na tym się skoncentrowałam. Prawie wszystkie podręczniki do nauki języka angielskiego na rynku polskim to podręczniki brytyjskie. Nie biorą one pod uwagę specyfiki naszego języka, a także potrzeb i możliwości ucznia polskiego. Stąd tematom trudnym dla Polaków, których przyswojenie wymaga długiego czasu, materiały te poświęcają zaledwie kilka lekcji. W dodatku te trudne tematy to podstawy (there is, this, these itp.)
Są to zagadnienia naprawdę proste po angielsku, ale na to się nakłada język polski, który jest bardzo niekonsekwentny, jeśli chodzi o te zagadnienia. Uczeń myśli po polsku i prostota angielskiego do niego nie dociera, chyba że wcześniej opanował inny język zachodnioeuropejski np. francuski czy niemiecki. Uruchamia się wtedy inne myślenie i jest łatwiej zrozumieć specyfikę kolejnego języka obcego, jakim jest w tym wypadku angielski.
Dwadzieścia lat drążenia nietypowych ścieżek doprowadziło mnie do stworzenia skutecznego kursu autorskiego pt. "You can do it" opartego na języku gestów (bezcenny przy nauce struktur), muzyce, rytmie i grach autorskich (Grammar Pearls for Students of English), które skutecznie uczą struktur i przestawiają myślenie ucznia z języka polskiego na angielski . Wspomagam się też komputerem i odpowiednio dobranymi filmami. Kurs wydaje się być skuteczny we wszystkich grupach wiekowych. Jest pogodny, relaksujący dzięki muzyce i urozmaicony. Można opanować 40-60 słów w ciągu 60 min. Wymagają one oczywiście ugruntowania, ale ich liczba mówi sama za siebie.
Skuteczność tych metod widać na wynikach matur rozszerzonych moich uczniów, których prowadziłam przez około pięć, sześć lat (dwa razy w tygodniu po 60 min). Wszyscy z łatwością osiągali wyniki 96-98%. Wielu z nich zdawało z powodzeniem egzaminy CAE.

Uważam, że wszystko zaczyna się od podstaw, które uczeń musi zbudować na doświadczeniu. Źle położone podstawy może i potrafią utrzymać "wysoki dom", ale będzie on chwiejny i niestabilny. Przerabianie materiału z podręczników, lekcja po lekcji buduje język bierny i ogólną orientację, ale nie prowadzi do aktywnej, żywej komunikacji, chyba że sam uczeń dużo ćwiczy w domu na głos, wzbogaca kurs podręcznikowy innymi źródłami lub po prostu podróżuje.
Techniki i metody,które zastosowałam w kursie "You can do it" składają się na moją autorską metodę nauczania, którą nazwałam D-Method, D od Diverse - różnorodny, lub D od mojego imienia, w której wykorzystuję materiały własne oraz inne, ogólnodostępne, które często używam w sposób nietypowy.
Metoda jest specyficznym sposobem nauczania języka obcego wyrosłym na bazie dwóch zawodów - muzyka i anglisty i jako taka może być stosowana na różnych etapach nauki i na różnych materiałach. Prowadzi niezwykle skutecznie ku pożądanym efektom. Nie tyle przyśpiesza proces nauki, który ma zakończyć się umiejętnością sprawnego posługiwania się językiem, co dąży do celu pewnie i bez zbędnych zawirowań.
Szczegółowy opis metody znajdzie się wkrótce w mojej książce "D-Method".
Kurs "You can do it" jest "dzieckiem D-Method i wykorzystuje jej sposoby nauczania.

 Zapraszam !!!